حسین کیانی نیا

یادداشتهای اجتماعی، فرهنگی، هنری، ادبی، اقتصادی، مذهبی و سیاسی

دروغی به نام گلوبالیسم!

گلوبالیسم

معتقدم همانگونه که خداوند در قرآن کریم فرموده، تمامِ زمین متعلق به تمامِ اقوامِ بشر است و مرزهای جغرافیایی چیزی جز یک پدیده انسان‌ساختِ غیر انسانی نیست؛ اما در عین حال با گلوبالیست‌ها که ادعای جهان‌وطنی و جهانی شدن را دارند، آبم در یک جوی نمی‌رود!
اساسا عقل حکم می‌کند به پدیده‌ای که پشتش راکفلرها، راچیلدها و... هستند نباید اعتماد کرد.
شاید از لحاظ تئوریک گلوبالیسم ایده‌ای خوب و انسان‌دوستانه به نظر برسد اما در مقام عمل، گلوبالیسم یک دروغ بزرگ است و چیزی نیست جز همان نظام ارباب و رعیتی سابق؛ این‌بار در گستره جهانی...
جهانی که تحت یک مدیریت واحد -که سرمایه‌داران بزرگ باشند- اداره می‌شود و در آن نقش هر کشوری مشخص است. خاورمیانه باید همواره درگیر جنگ باشد تا انرژی لازم برای تولید، به راحتی فراهم شود. چین نیروی کار ارزان دارد و باید وظیفه تولید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را بر عهده بگیرد. آفریقا باید منابع و معادنش را در اختیار تولید قرار دهد و صاحبان قدرت هم با فراغت کامل بر کرسی قدرت بنشینند و بر دنیا حکومت کنند!
نظم نوین جهانی حاکم باشد که در آن انسان‌ها مانند ربات‌هایی بی احساس هستند و تبدیل به یک موجود مصرف کننده و سودجو شده‌اند...
در این میان رهبران کشورها هم سعی می‌کنند طوری جلوه دهند که در مقابل یکدیگر هستند و نه در کنار یکدیگر. اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است:

جهان توسط یک اراده و یک قدرت واحد مدیریت می‌شود!

در این بین گهگاهی پدیده‌هایی خارج از این چارچوب ظهور می‌کنند. پدیده‌هایی مثل محمدرضا پهلوی، محمود احمدی نژاد و یا همین دونالد ترامپ که در راستای منافع گلوبالیسم قدم برنمی‌دارند!
اینجاست که توپخانه قدرتمند رسانه‌ای گلوبالیست‌ها وارد عمل می‌شود و تا جایی که توان دارد بر علیه آن‌ها می‌تازد و همه جهان با هم متحد می‌شوند تا این مخالف را از میان بردارند!
اما این‌بار گویا حوادث جدیدی در حال اتفاق است؛ گلوبالیست‌ها در مقابل #ترامپ آن‌چنان مستاصل شده و قافیه را باخته‌اند که گویا خودشان هم متوجه زوال تئوری‌های خود شده‌اند!
به هر حال باید دید این کشمکش بین گلوبالیست‌ها و ترامپ تا کجا ادامه دارد و در نتیجه آیا دوباره مافیای رسانه‌ای گلوبالیسم می‌تواند سوار بر اذهان عمومی، مخالفانش را سرکوب کند یا نه؟!

 

حسین کیانی نیا

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حسین کیانی نیا هستم. کارشناس ارشد توسعه روستایی، فعال اجتماعی و جهادی. در این وبگاه دیدگاه‌ها، مقالات، اشعار، متون ادبی و نتایج پژوهش‌هایم را با شما به اشتراک می‌گذارم!
Designed By Erfan Powered by Bayan