حسین کیانی نیا

یادداشتهای اجتماعی، فرهنگی، هنری، ادبی، اقتصادی، مذهبی و سیاسی

رکوردشکنی در دولت دهم...

احمدی نژاد

بر اساس داده‌های نسخه سال ۲۰۲۰ پروژه مدیسون، محدوده جغرافیایی که امروزه به عنوان ایتالیا شناخته می‌شود، در سال نخست میلادی با سرانه تولید ناخالص داخلی هزار و ۴۰۷ دلاری (بر پایه شاخص برابری قدرت خرید) ثروتمندترین کشور جهان بوده است. در این سال تولید ناخالص داخلی ایران هزار و ۱۱۶ دلار بوده که همسان با اسرائیل و مصر کنونی و کمتر از یونان و بالاتر از بلژیک فعلی بوده است.

اما در سال ۷۳۰ میلادی سرانه تولید ناخالص داخلی در محدوده مرزی تمدن بین‌النهرین در قالب عراق کنونی به هزار و ۴۶۶ دلار می‌رسد و از سایر کشورها پیشی می‌گیرد. این برتری تا سال هزار میلادی در رقابت با چین ادامه می‌یابد.

از سال هزار و ۳۱۰ میلادی تا اواخر قرن نوزدهم اروپا کانون ثروت جهان می‌شود و طی این دوره به ترتیب ایتالیا و هلند فعلی و بریتانیا بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را از آن خود می‌کنند.

بر پایه داده‌های این پروژه، سرانه تولید ناخالص داخلی ایران بر پایه شاخص برابری قدرت خرید در سال ۱۹۷۶ (۱۳۵۶) به اوج ۱۰ هزار و ۶۶۵ دلاری رسیده و پس از آن روند نزولی به خود گرفته است. این شاخص در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) بار دیگر به سطح سال ۱۹۷۶ می‌رسد و تا رقم ۱۸ هزار دلار در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) صعود می‌کند سپس تا سال ۲۰۱۸ به سطح ۱۷ هزار دلار باز می‌گردد.

منبع: یورونیوز

نوجوانه جام
۱۱ اسفند ۹۹ , ۱۰:۲۰

سلام

وبلاگ ما را هم دنبال کنید

 

nojavanejam.blog.ir

وبلاگتون رو دنبال میکنم

پاسخ :

چشم
سعید حیاتی
۲۰ آذر ۹۹ , ۱۰:۰۴

اینو الان تبلیغات بدونیم ؟

برا انتخابات ؟

پاسخ :

خیر. به شخصه اعتقادی به بازگشت به گذشته ندارم. جهت افزایش اطلاعات عمومی بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حسین کیانی نیا هستم. کارشناس ارشد توسعه روستایی، فعال اجتماعی و جهادی. در این وبگاه دیدگاه‌ها، مقالات، اشعار، متون ادبی و نتایج پژوهش‌هایم را با شما به اشتراک می‌گذارم!
Designed By Erfan Powered by Bayan